Weerstand verhogen

Graag deel ik enkele tips met jullie om jezelf én anderen te beschermen en om je weerstand te verhogen.


Als je weg moet:

- Houdt afstand tot mensen.

- Dit is niet het moment om praatjes te maken of om bij elkaar op de koffie te gaan.

- Zorg voor de oudere mensen en de mensen met minder weerstand, maar houdt ook tot hen afstand en blijf niet bij ze. Als je ze wilt helpen kan je aanbieden om boodschappen te doen.


Als je weg bent geweest:

- Doe je schoenen uit bij de deur.

- Doe je kleding in de was.

- Was je handen grondig.

- Neem een douche en spoel je na afloop enkele seconden af met koud water.


Voeding

- Eet gezond. Vooral veel groente en fruit. Het beste is om 400 gram van verschillende groenten per dag te eten.


Voedingssupplementen

- Je kan voedingssupplementen slikken om je weerstand te versterken.

- Vitamine C in combinatie met OPC en zink om de weerstand te verhogen

(naast de dagelijkse inname via bijvoorbeeld kiwi, sinaasappel, citroen, paprika, tomaten en/of broccoli), en

- Vitamine D verstrekt en activeert het immuunsysteem en vermindert de kans op luchtweginfecties, en

- Probiotica verstrekt de darmflora en het immuunsysteem.



Andere tips

- Mediteer dagelijks 10 minuten. Dit kan al door naar buiten te kijken en aan helemaal niets proberen te denken.

- Probeer 9 uur rust te nemen, waarvan 7 tot 9 uur slaap.

- Probeer stress te vermijden.

- Blijf van je gezicht. Als je je gezicht wilt verzorgen, was dan eerst je handen.

- Als je eten maakt of wilt eten, was eerst grondig je handen.


Liefs,

Desy Bruinsma

Huidtherapeut en bijna orthomoleculair therapeut

© 2018 by Huidtherapie Noord

  • LinkedIn Social Icon
  • White Facebook Icon